Wspaniałe lecz zapomniane osiągnięcia naszej motoryzacji
|
Motoryzacją w zasadzie interesyję się od zawsze , motocykl który najmilej wspominam jest M72 o pojemności 750cm 3 z 1956 roku , posiadał on trzy biegi do przodu i wsteczny , zkonstuowany przez rosyjskich inżynierów na wzór niemieckiego motocykla BMW R 71 Historia polskiej motortyzacji jest bardzo bogata i gdyby prowadzone były prace nad rozwojem
rodzimej motoryzacji być może losy naszego przemysłu motoryzacyjnego potoczyły by się inaczej
Wystarczy tutaj wsponieć znakomitą konstrukcję polskiego motocykla
Zaraz po wojnie rozpoczęto produkcję nowego modelu Sokół 200 M411 , jego produkcję uruchomiono w 1947 w Państwowych Zakładach Samochodowych W 1950 zapadła decyzja o zakończeniu produkcji na rzecz rozwoju SHL M04. >>>>>>>>więcej<<<<<<< Prace nad nowym typem cięższego motocykla o symbolu Junak M07 wyposażonego w czterosuwowy silnik, rozpoczęto w Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego w Warszawie w 1952 roku. Twórcami tego pojazdu byli inż. K. Wójcicki (silnik) oraz inż. S. Poraziński
powrót |