Wspaniałe lecz zapomniane osiągnięcia naszej motoryzacji




Sokół , Junak
Szukaj w ..

onet.pl

google.pl

www.wp.pl

formularz

Motoryzacją w zasadzie interesyję się od zawsze , motocykl który najmilej wspominam jest M72 o pojemności 750cm 3 z 1956 roku , posiadał on trzy biegi do przodu i wsteczny , zkonstuowany przez rosyjskich inżynierów na wzór niemieckiego motocykla BMW R 71


Historia polskiej motortyzacji jest bardzo bogata i gdyby prowadzone były prace nad rozwojem rodzimej motoryzacji być może losy naszego przemysłu motoryzacyjnego potoczyły by się inaczej Wystarczy tutaj wsponieć znakomitą konstrukcję polskiego motocykla
SOKÓŁ 1000 M111

projektu i konstrukcji inż. Tadeusza Rudawskiego, absolwenta Politechniki Lwowskiej

Zaraz po wojnie rozpoczęto produkcję nowego modelu Sokół 200 M411 , jego produkcję uruchomiono w 1947 w Państwowych Zakładach Samochodowych W 1950 zapadła decyzja o zakończeniu produkcji na rzecz rozwoju SHL M04.

>>>>>>>>więcej<<<<<<<


Prace nad nowym typem cięższego motocykla o symbolu Junak M07 wyposażonego w czterosuwowy silnik, rozpoczęto w Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego w Warszawie w 1952 roku. Twórcami tego pojazdu byli inż. K. Wójcicki (silnik) oraz inż. S. Poraziński


>>>>>>więcej<<<<<<<<


powrót